שיווק מזון סיטונאי או קמעונאי נעשה בדרך כלל על ידי מפיץ או יצרן. סיטונאי רוכש מוצרי מזון מיצרנים במחיר נמוך יותר מהמחיר שנמכר עבורו בחנויות קמעונאיות. לאחר מכן, הסיטונאי מוכר את מוצרים אלו לקמעונאים במחיר גבוה יותר ממה שהוא שילם. תעשיית המזון היא תעשייה של 5 טריליון דולר שצפויה לצמוח בקצב שנתי של 3%. כדי לעמוד בקצב הצמיחה הזו, חברות שיווק והפצת מזון צריכות להישאר תחרותית, עם שחקנים רבים שמתחרים על אותם לקוחות. תהליך שיווק והפצת המזון מתחיל בתכנון הייצור. מחשבים את כמות המזון שיש לייצר ולאחר מכן עורכים תוכנית לחלוקתו לחנויות. השלב הבא הוא להכין רשימת מלאי, כדי שהחנויות יוכלו להזמין את המוצרים מהמחסן. לבסוף, ההפצה מתבצעת במשאיות המספקות פריטי מזון ממחסנים לסופרמרקטים או לחנויות מכולת באזור מוגדר.
חברות שיווק והפצת מזון
שיווק מזון סיטונאי הוא התהליך של הוצאת המוצר החוצה והעברתו אל לקוחות פוטנציאליים. שיווק מזון סיטונאי הוא תהליך של מכירת מזון לקמעונאים, מסעדות ומוסדות. ישנם שני סוגים של שיווק סיטונאים. הראשון הוא שיווק ישיר לחנויות מכולת או לחנויות קמעונאיות אחרות והשני הוא שיווק ישיר לספקי שירותי מזון כגון מסעדות ומוסדות. במידה ואתם מעוניינים בשיווק מזון סיטונאי, אתם מוזמנים לפנות אלינו, גלובל מטאורי, ואנו נסייע לכם במתן שירות זה. אנו חברת שיווק לבתי עסק ולבתים פרטיים.